tisdag 30 december 2014

mellanlandning i kylskåpet & nyårsmeny 2014


Tjoho, brödrosten dök lagom upp till nyår . . . bra jobbat ICA Hemma! Stora luckor i logistiken vill jag påstå, oavsett antalet helgdagar. Äntligen kan jag ta mig en rostis! Har grunnat på årets nyårsmeny och slutligen landat i kylskåpet. Det blir en försmak med skagenröra på rostat bröd innan huvudnumret med torskrygg, vitvinssås och pressad potatis serveras. Kvällen avrundas med hallonmousse och knäckiga flarn. Mitt menyval låter åtminstone gott och jag hoppas hela konkarongen ska passa allas smaklökar och gommar! I det här huset lägger vi krutet på sällskapet, maten och drycken på nyår och inte på fyrverkerierna med hänsyn till människor, djur och miljö! Mätt i magen och massor med pussar & kramar vid 12-slaget . . . kan 2015 börja bättre . . . 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar