måndag 23 mars 2015

påsktextil - retro


Jag har redan smygstartat med påsk och börjat titta igenom skåp och lådor för att se om något värpts fram sedan sist! Här en påsklöpare eller vepa i bomull att hänga på väggen, 26x82, med textiltryck. Inköpt på loppis så klart. Vet inte om den är av äldre slag eller nyproducerad. Osignerad. Sak samma, jag gillar den barnsligt mycket ändå. Nu närmar vi oss påsk och jag hoppas vid gud att våren tagit ett rejält grepp om oss nu och inte släpper taget så lätt. Efter helgens chockartade upplevelse vill jag inte se en endaste snöflinga eller is på vattenpölarna. Nu får vintern allt packa ihop och dra norrut. Odlingsplanerna inför sommaren fortgår och jag undrar just vad som händer vid husväggen i söderläge ute på ön. Enligt säker källa har grävlingarna redan vaknat ur sitt vinteride och haft årets vårparty . . . 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar