onsdag 8 april 2015

freak på teak & espresso vs depresso

Skylt från restaurang Story i Helsingfors Saluhall

Java, en balja lut, kaffetår, fika. Kär dryck har många namn. Och visst, utan denna ädla dryck blir mången oresonlig och vettlös. Johnny Depp, Beckomberga-depp eller micro-depp? Förhoppningsvis av den mildare graden att ingen vill ta repet, för då finns bot och bättring på, ja, just det . . . 

Konditori Kafferepet är still going!

Konditori Kafferepet, Klarabergsgatan 35, mitt i citykärnan av Stockholm! Här fås både en teak-boost, mycket 50-tals-feeling och koffeindryck. Mums också, om man så vill. Själv kan jag knappt hantera en vanlig kaffebryggare, än mindre står baristayrket på min vill-helst-göra-lista. Däremot har jag en kaffesurplande finländsk man, och de nordborna kan dricka kaffe de! Förstaplats i världsrankningen! Jag märker av det varje morgon. Inget blir gjort förrän koffeinet smörjt hjärna och kropp! Här kommer frälsningen och frid på jorden. Tack och lov!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar