fredag 10 april 2015

för syns skull & visioner


Jag hade ett berg av glasögon. Samlade i en stor låda låg de som ett bevis på min allt försämrade syn genom åren. Från dag ett, då jag märkte att rutpappret jag använde för att formge vävmönster flöt ihop och jag i födelsedagpresent önskade mig en synundersökning och en bra arbetslampa! Jojo, glasögon behövde jag utan tvekan, sade optikern. Bara bita i det sura äpplet och gilla läget. Genom åren har det blivit ett helt gäng som jag inte velat slänga. Häromdagen stötte jag för första gången på "Optiker utan gränser". Äntligen någon som kunde ha bruk för mina glasögon! Synoptik omhändertog mina uttjänta brillor med hjälpande hand och jag hoppas de kan komma till användning i Guatemala dit biståndsresan går i år. Visionen är toppen och jag är glad över att kunna bidra till . . . Vision for all!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar