onsdag 5 augusti 2015

Kungsörs badrumsskåp - retro 40-50-tal

Kungsörs Badrumssåp i plåt, 1940-50-tal.

Nu måste jag visa det mest praktiska och multi-funktionella loppisfyndet jag gjort i sommar. Ett litet praktiskt plåtskåp märkt Kungsörs Badrumskåp präglat i plåten.  Det såg inte mycket ut för världen under loppisbordet. Skabbigt, smutsigt och lite rostigt. Men oohhhh så bra! Jag såg genast potentialen för alla toalettgrejer som gärna ger ett rörigt intryck. Det undre förvaringsutrymmet blir en hylla när det är öppnat. Vilken genial lösning och vilken kvalité på grejerna! Upp på väggen i min lilla ö-boning kom det med blixtens hastighet. Jag har länge letat efter någon bra förvaringslösning och nu är saken biff. De tidigare öppna hyllorna ligger i bränntunnan och jag kan numera med lätthet montera på lösögonfransarna!

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Vad kul att att Du tyckte det! Kan berätta att jag i dagarna har fyndat ytterligare ett till, något mindre till storleken (utan det nedre förvaringsutrymmet). Själaglad trots att spegel saknas, men det är lätt fixat hos glasmästaren! Funktionella skåp på liten yta!

      Radera