fredag 7 augusti 2015

en något blek May Bühler - retrotextil


Maj månad är sedan länge passerad och nu är vi nästan halvvägs in i augusti. Och sommaren har fortfarande inte kommit till Svealand på riktigt. Jag kan villigt erkänna att jag inte har badat en enda gång i sommar, då bortsett från de gånger jag kommit hem dyblöt från topp till tå av de mängder som kommit ovanifrån. Väderleken har däremot bidragit till att det är gott om blåbär, hjortron och svamp. Och det är inte illa det heller. Här visar jag en liten kvadratisk duk, 34x34, i hellinne med textiltryck av M Bühler, May till förnamnet. Hennes signatur finns högst upp i högra hörnet. Kära May får stå för hela sommaren i år, om än något blekt! Och så hoppas jag på en varm, solig, frisk och klar höst framöver för alla oss bleka nordbor! Pling-plong från AIK-land för den här gången! Ha en skön augustihelg med kräftor, pappershattar, gott sällskap och annat trevligt!

Mer om och av May Bühler finns i högermarginalen & här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar