fredag 1 maj 2015

konst-igt & uppåt väggarna

Upphängning för paradhandduk, 1940-50-tal 

Efter att motvilligt suttit försjunken över deklarationsanvisningar, läst skatteregler, blanketter och siffror i dagar, är nu mitt sinne fritt att fortsätta låta planera min paradhanduks-vägg i köket! Än så länge på det visuella planet samtidigt som jag idogt försöker sälja in idén. Här är själva upphängningen i förkromad plåt/stål för textilskatterna. Hur och var jag lyckats komma över två likadana stänger har jag inte den blekaste om, men det lutar åt loppishållet. Rena guldklimparna. Rund profil, metall och avsaknad av hylla och annat "utöver". Enkel- och smäckerheten gör den ultimat för ändamålet. Prål är inte min grej, utan det som är avsett att synas - ska synas och inget annat! Den rundade profilen gör också att mötet mellan tyg och vägg blir snyggt, även sett från sidan. Den här och den här paradhandduken har jag tänkt mig ska pryda väggen. Det kommer att bli finemangis! Ha en trevlig 1:a maj med flaggor, slagord och paroller!

Svart/vit flugsnappare har anlänt till Stockholmsområdet från Västafrika! Nu boar han in sig i holken utanför sovrumsfönstret . . . 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar