onsdag 24 juni 2015

local dealer & honeyhoney


Ett skuggspel på väggen från en vas. En solglimt som nådde in genom fönstret sent på eftermiddagen. Vackert tycker jag! Nää nu får det banne mig bli riktigt sommarväder. Tiden rinner iväg alldeles för fort. De dyrbara dagarna tickar på i världens fart för att helt plötsligt vara höst . . . Jag riktigt lider med alla förvirrade humlor, bin och andra nektarsugna när det knappt finns några blommor att tillgå. Det ska visst råda brist på svensk honung till hösten. Ängsmark som normalt brukar slås har jag låtit stå orörd i år till förmån för insekterna och vissa av de minst önskade sitter och applåderar längst ut på grässtråna. Jag har en local dealer som förser mig med honungshinkar om 3 kg, men den sagan är kanske all nu. Inte ens bina vill gå ut i regnet . . .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar