onsdag 10 juni 2015

den ljusnande framtid är vår!


Flydde storstadens glam, dunka-dunka, folkmusik och knätofsar på nationaldagen för en tyst och stillsam veckoavslutning i havsbandet. Någon sommarvärme? Nej, blir tveklöst svaret. Kroppsarbete, är jag nödgad att svara jaaa på, eftersom jag har träningsvärk i så gott som varenda muskel på min kropp! Mellan getingbo-jakt, gräsklippning och loppisturer satt jag emellanåt på trädgårdssoffan i en air av syrendoft, fågelkvitter och väntade på det annalkande regnet som utlovats, men som lyckligtvis aldrig kom. För på Ljusterö skiner alltid solen! Nu är det skolavslutningstider och för mig är det liktydigt med syrener. "Fröken" fick alltid en pinsamt slokande bukett . . . men det var ju tanken och gesten som räknades . . .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar