måndag 6 juli 2015

blaaah & tidsfördriv bland garnnystan


Vilken konstig sommar vi har haft hitintills. Först höstrusk i två månader och sedan under några dagar värme och sol i african-style. Ingetdera har jag gjort tummen upp för. Jackorna åkte på, för att sedan åka av, mestadels på, under vistelsen i ö-världen. Till slut visste jag inte vad jag skulle ta mig till. Intentionen var ju sol, bad och somriga aktiviteter. Men icke då! Vädret har varit så turbulent att till och med tv-kanalerna slutade fungera. Signalerna försvann ut i tomma intet. Och hur kul är det på en skala från 1-10 när det i övrigt är brist på sysselsättning? Vad göra då? Jo, fram med stickningen. Med den kan jag lätt fördriva några timmar. För den som inte är en hejare i stickningens värld vill jag varmt rekommendera boken "Bonniers stora bok om stickning". I den finner man ALLT man behöver veta och lite till. Något att fördjupa sig i nu när vädrets makter har satt sig på tvären igen. Jag är ändå glad över att jag inte är på campingsemester med en hop ungar!

Bonniers stora bok om stickning
Bonniers Förlag
ISBN 91-34-51184-9

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar