fredag 14 augusti 2015

jag har fått dille på marmelad - Pomona Arabia

Marmeladburk med retro-dekor Pomona formgiven av Ulla Procopé och Esteri Tomula, Arabia, 1950-tal.

Äntligen fredag och några dagars ledighet! Fint väder är det också. Varken brittsommar eller indiansommar utan en försenad sommar rätt och slätt. En hektisk vecka har jag lämnat bakom mig och därmed fått mycket gjort som legat i pipeline under sommaren. Helt OK, men inte hur länge som helst. Bra att göra sig av med "surdegarna" och få ett fritt, kreativt sinne igen. Arbetsivern är uppdämd och det känns inspirerande att jobba. Jag har massor med energi och tycker det är skoj. Längtar till dagen därpå näst intill. På tal om jordgubbar så är tiden för dem så gott som över. Såg några som "gått över tiden" på ICA igår och liksom alla andra lämnade jag de orörda och tog sikte på plommonen! Här visas ett tillskott bland Pomona-burkarna från Arabia med retrodekor från 1950-talet. Formgivna av Ulla Procopé och Esteri Tomula. Den locklösa marmeladburken med dekor av vinbär har jag sedan tidigare och kan ses här! I sommar har jag haft en släng av marmelad-dille. Både körsbärs- och blåbärsmarmelad med mörk choklad i, har det blivit. Kanske är det burkarna som inspirerat mig, för det hör inte till vanligheten att jag står vid spisen och rör i en het sockerlösning. Lägg därtill, att jag dessutom klängt som en apa bland grenarna och krupit på alla fyra i riset för att få tag i vitaminbomberna! Ha en skön helg och ut och njut och tanka D-vitamin!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar