fredag 11 september 2015

lumimarja & ylande vargar


Smällbär eller Snöbär

Ylande vargar. Med livlig fantasi skulle jag kunna tro att de åkallade fullmånen en magisk kväll som denna. Säkert kan en grävling lubba förbi eller ett rådjur trampa stigen, men vargar, icke! Mörkret faller tidigare och tidigare för var dag och naturen börjar sakta skifta färg. Daggen ligger kvar långt in på förmiddagen. Allt sjunger på sista versen och det är snart dags att stuva undan sommaren. Hemmavid är det förresten redan gjort och det känns lite vemodigt måste jag säga. Känner mig halvt snuvad på sommaren men är glad över en fin och varm augustimånad. Ingen idé att gråta över spilld mjölk. På väggen hänger Anna Lindmarks grafiska blad, "Ylande vargar", och jag får nöja mig med dem! Aaaooohhh!

På tal om smällbär/snöbär kan Du se Marimekkos tyg Lumimarja formgivet av Erja Hirvi här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar