fredag 18 september 2015

knytkalas & intryck, avtryck och textiltryck


En rektangulär retroduk i hellinne med textiltryck utan signatur, men lika fin ändå. Troligtvis från 50-talet. Stiliserade ax av något sädesslag, gräs eller kanske knoppar. Låter gärna fria tolkningar och kreativitet flöda fritt. Under den absolut regnigaste sommarledigheten i mannaminne kom jag över 700 gram ryagarn till ett bra pris. I studion har jag sedan länge några hekto som jag inte vetat vad göra med. Min längtan efter att knyta en rya av det mindre slaget har tilltagit och nu börjar uppladdningen. Textil, bilder, klotter i ett block, upplevelser, ytor, strukturer, aktuella händelser, känslor eller en runda på stan kan ge inspiration till nya projekt. Alla intryck är bra samlarobjekt! Jag har börjat kika i min inspirationssamling och får se om det knyter sig eller inte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar