onsdag 6 januari 2016

det pågår . . . krispigt & äntligen vardag


Idag vaknade jag upp till ett krispigt Stockholm. Temperaturen sjunker stadigt men det är snöfattigt. Ett puderlätt, tunt snötäcke bäddar in AIK-land men den efterlängtade solen lyser med sin frånvaro. Små oönskade blodsugande kryp får i alla fall en rejäl smocka i kylan. Nu är snart helgledigheterna all och det ser jag med glädje fram emot. Vardag igen. Jippie! Huvudet är proppfyllt av idéer, det kliar i fingrarna av ett uppdämt behov. Är det möjligt att ta semester från sin egen hjärna? Kreativitet tar aldrig semester eller bryr sig om ledigheter. Det pågår för fullt oavsett tid och dag, dygnet runt, år efter år. Nu vill jag rå min egen tid. Låta knopp och kropp få ro med utlopp i händerna. Ibland har jag undrat om man kan pensionera sig från kreativitet och skapande? Då måste man vara bra less på det hela . . . och blir jag någonsin det . . . less på mitt sätt att leva . . . icke då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar