fredag 3 juni 2016

retro, retro, retro & pall i hall - återbruk

Pall i hall - retromöbel

Pallen fastnade på näthinnan och jag kunde inte släppa tanken på den. Jag var såld! I affären stod den undanskymd och gjorde inte mycket väsen av sig. Rörskydd för golvet saknades, smutsig och dan och allmänt i rätt dåligt skick. Men nu . . . som ny! Lite autosol på stålrörsbenen, rengöring och med nya svarta rörskydd ser den ut att ha stått i hallen sedan begynnelsen. Turligt nog var den svarta galonsitsen helt intakt. Åhh, vad jag gillar den här praktiska möbeln. Lätt att flytta runt och så stilren att den passar överallt. Inte minst i min lya från 1940-talet med kromade dörrtrycken med bakelithylsa och annan originalinteriör. En fullträff! Att sitsen är kvadratisk är extra +++++++.  Att handla återbrukade möbler är klimatsmart och också ett sätt att få något exceptionellt och personligt i inredningen. Billigt är det också, samtidigt som de här möblerna också vittnar om hållbarhet eftersom de finns med oss än idag. Sitter vackert gör jag nu . . . men är min solstol på balkongen trogen sommaren ut! Härlig helg önskas alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar