måndag 1 augusti 2016

snirkligt svart & exteriör i svartaste svart


Dörrmatta i gummi från Jula.

Sommartider, hej, hej, sommartider! Vad skvallrar det här om? Jo, lantliv och skärgård. När sommarvädret inte varit på topp på fastlandet har det varit strålande sol och stekhett, åtminstone när något slags arbete skulle utföras. Molnen smiter liksom förbi ute i havsbandet. Jag tar i om jag säger att det regnat mer än 10 minuter sammantaget den senaste månaden. Gräset knastrar under skosulorna och stackmyrorna stormtrivs. Lite loppisar har givetvis hunnits med när jag inte legat på alla fyra, målat, snickrat eller hållit i en grästrimmer. Fynden återkommer jag till i senare inlägg. Äntligen fick jag tag i en dörrmatta som matchar resten av exteriören, vilket inte har varit det lättaste. Den svarta slanghållaren i gjutjärn, inköpt för flera år sedan, och trädgårdsmöblerna i gammal stil som alla är svartmålade har nu blivit ETT. Tror också att den ligger kvar på avsedd plats när höststormarna drar runt knuten. Den tidigare mattan var lätt och kunde ibland hittas långt uppe i skogen när vinden legat på. Havsbaden låter ännu vänta på sig. Ytvattnet är bara 20 grader och brrrrrr, alldeles för kallt för mig. Lite mer värme måste till innan jag hoppar i plurret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar