fredag 23 september 2016

nyskyltad filmklassiker - Monthly Makers tema BOKSTÄVER & ORD sep 2016 - DIY

Nyöppnat tema-hotell i Stockholms skärgård

För Dig med stort naturintresse finns hotellet med fokus på Djur & Naturbeläget på Ljusterö
 i Stockholms mellersta skärgård, ett stenkast från Stockholm. Här ger vi Dig en oförglömlig 
skärgårdsvistelse med god mat  i natursköna omgivningar. Stort utbud av aktiviteter. Barnvänligt. 
Bra kommunikationer både via bil, båt och buss. Hitta hit? Följ skyltarna från Östanå färjeläge 
mot Linanäs. Vid hotellets uppfart finner Du denna skylt. Varmt välkommen till en vistelse i 
avkopplande och lugn miljö!

"Sedan tidigare bedriver jag hotellverksamhet för öns vilda bin och känner stort engagemang för branschen i sin helhet. Mitt nyöppnade hotell med fokus på Djur & Natur ligger i natursköna omgivningar i en oförglömligt vacker och orörd natur. Målsättningen är att ge gästerna en fantastisk skärgårdsvistelse. All publicitet är bra publicitet och via Er plattform är förhoppningen stor att nå ut till en bredare kundgrupp. Om nyetableringen slår väl ut på den avfolkade och sovande landsbygden och tillför något nytt till den lantliga idyllen, är det ett steg i rätt riktning. Finns möjlighet att köpa annonsplats på Er webbsida med bifogat annonsmaterial?"

Bästa hälsningar
Norma Bates
* * * * * * * * * *

En hotellvistelse i ett land, med ett för mig, obegripligt tal- och skriftspråk gav inspiration till det skrivna ordet med annonstext och egentillverkad skylt, och är mitt lite udda bidrag till Monthly Makers tema Bokstäver & Ord. Och hörrni, gå nu inte och tro på allt jag skriver! Bisarrsarr humor kanske, men det häääär gillar jag! Metallskylten som loppades under september för småpengar, har jag monterat på ett T i trä. Själva skylten är givetvis från stora landet i väster. På ämnet kan jag berätta att jag första gången såg Psycho (regi Alfred Hitchcock, 1960) på biograf Draken. En gigantisk biograf vid Fridhemsplan, en sen kväll i sällskap med ett 20-tal spridda åskådare i bänkraderna. Jag var helt obekant med filmens genre och har bestående men och minnen sedan dess. Ibland får jag flashbacks när jag duschar . . . och ett kroatiskt duschdraperi var inget undantag. Bidraget är kanske ett sätt att bearbeta skräck-traumat på . . . så stort tack Monthly Makers i rehabiliteringsprocessen!

Vänligen - Incheckning sker i hotellreceptionen! :-)

4 kommentarer:

  1. Nu har jag aldrig sett Psycho, så jag hänger inte riktigt med i referenserna, men gillar utförandet! Ser oerhört proffsigt ut - men jag förstår att jag inte bör följa pilen ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rätt uppfattat!!! Och tack för rolig kommentar! Se filmen vid något tillfälle, hälsar Norma Bates!

      Radera
  2. Haha blev nästan lite rädd när jag såg skylten, eller åtminstone kände jag lite lätt obehag, och det är ju helt rätt när de kommer till den filmen haha! Snyggt utfört hur som!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Mikaela! Jag är som sagt "märkt för livet" av den bioupplevelsen . . .

      Radera