måndag 17 oktober 2016

förpackad längtan, jultextilrally i retrostil & allt har sin tid


En öde, kall och blåsig strand, men ändå en glittrande pärla i min tillvaro. I helgen tog jag farväl till sommar, värme och sol och vinternattade huset på ön. Vattensystemet tappades ur, trädgårdsmöbler stuvades in i förråd, cyklar hängdes upp, viskade "Hej då hus", ja, ni vet hur vemodigt jag tycker att det är. Sommarens torka gjorde att svampen uteblev så jag känner mig faktiskt snuvad på härliga skogspromenader, mjuk mossa under fötterna, möten med rådjuren och hösten i stort. Det är tudelade känslor som fyller mig. Skön längtan kanske. Runt hörnet väntar förberedelser inför jul och ett sjusärdeles jultextilrally i retrostil blir det här på bloggen som inte går av för hackor! Det är inte fy skam det heller! Vips är januari här och bara en pyttestund till vårmånaderna infinner sig med snödroppar och hyresgäster i holkarna! Jag har redan börjat smida planer inför min älskade decembermånad och det är minst lika kul och stimulerande. Att lattja med Monthly Makers gör det inte sämre heller! "Allt har sin tid" låter inte så mossigt att säga nu . . .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar