fredag 14 oktober 2016

glimmer twins, lådbilsrally & ska vi leka?

En hemsnickrad Baloo från en räddningsaktion!

När nyheten nådde mig att temat för oktober var LEKSAKER på Monthly Makers, tänkte jag osökt på en ensam liten sliten röd nalle med innandöme av sågspån, liggandes i en låda på en kall och mörk vind. En av få saker från barndomstiden som vittnar om att jag faktiskt varit barn till någon. Men jag minns desto fler som bara försvann och ingen levande vet vart de tog vägen. Puts väck är mina Barbie-dockor, min dockvagn, dockhuset och min pigtittare. De flyttade aldrig hemifrån tillsammans med mig. Men, men, vad göra? Ingen idé att gråta över spilld mjölk. Jag kan förtroligt berätta att jag har en fäbless för att "rädda" handgjorda, skamfilade och välanvända leksaker lite här och där. Sådana som lätt blir kvar på loppisborden och sedan går soptunnan till mötes. Ute på ön har jag en hel samling i hyllan. Det är mest utomhuslek tillsammans med min andra "glimmer twin" och lillbrorsan som etsat sig kvar i minnet. Lådbilsbyggen med uppskrapade knän, snöigloos, snölyktor, kojor, sälgpipor, björkvispar och annat som kunde "uppfinnas" av grejer som fanns utomhus. Hade det varit säsong för att göra en visselpipa hade jag gjort det på temat LEKSAKER. Superduperkul och dags att ta sig an uppgiften som leksaksmakare! Jag leker fortfarande varje dag och kommer så även göra fortsättningsvis! Det är liksom mitt sätt att leeeeeeva!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar