onsdag 12 oktober 2016

syrligt retrotryck av Brit Bredström - brit b-m

 Brit Bredströms syrliga textiltryck på linne!

I butikerna är julskyltningen i full gång, så även på IKEA, som jag besökte i måndags. Ett elektroniskt brev plingade till och jag var bjuden på "glöggmingel". Jag kan lugnt påstå att jag blev rejält överrumplad. Äpplen hänger fortfarande på kvist och lövträden har bara börjat skifta färg. Ekarna har ännu inte börjat förbereda sig för vinter, utan är still going green. Alltså; långt till minusgrader, tända ljus på huvudet, ishalka, snöskottning och julpynt. Helt tvångsmässigt plockade jag då fram ett somrigt, varmt och syrligt textiltryck på linnetyg (42x75) som jag snubblade över i somras, formgivet av vår soliga Brit Bredström. Åhhh, vad jag gillar det här mönstret! Jag kom ju nyss hem från sommaren . . . med marknadsstånd dignande av frukt och grönsaker så jultextil får allt vänta en stund!

Mer om och av Brit finns i högermarginalen under "Välj bland" och ett smakprov finns även här! Textil signatur BRIT B-M eller Brit B.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar