måndag 3 oktober 2016

kvällspul i Pula & stickning som resesällskap


Att fara iväg någonstans utan att ha något att göra för händerna är otänkbart, och det gällde även resan till Pula. Då är stickningen kanonbra som resesällskap! Portabelt, lätt och rätt för väska och all väntan, ja, ni vet. Jag ville i förväg förvissa mig om gällande regler, för att inte stå där med skägget i brevlådan i säkerhetskontrollen. Transportstyrelsen svarade jakande på frågan om stickor och virknålar fick föras ombord i kabin. Jippie, saken bif, tänkte jag, och packade ner ullgarnet och rundstickan för att kunna försätta mig i det meditativa tillståndet även annorstädes. De dagar då orken tröt efter långa och många steg på kullerstensgatorna, var det lycka att få krypa upp i en kroatisk soffa om kvällen med stickningen, samtidigt som kroatisk tv sändes i rutan. Nästan som hemma! På mitt Instagram kan Du se knitting-in-motion och höra sorlet ute på gågatan! Pullover i Pula, nähädu, men en trekantsjal med hålmönster i tunt, entrådigt ullgarn från Kilafors ska det bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar