onsdag 16 november 2016

May Bühler i kvadrat med nissar i vinkel!



Sisådärja! Nu går startskottet för årets julduksrally 2016 med textiltryck i retrostil. Jag hälsar alla hjärtligt välkomna och hoppas vi ska ha det riktigt julmysigt och inspirerande här på bloggen! Nu kör vi igång! Först ut bland formgivarna i retrotextilrallyt är May Bühler. Och inte med vilken duk som helst! En klar favorit i hellinne, 24 x 24. Liten men naggande god! I mint condition och med ett mönster som sätter tonen och visar åt vilket håll vi är på väg. Mot jul så klart! Jag tycker väldigt mycket om hennes mönsterformgivning och hennes produktion har varit stor genom åren. Tack och lov för det, eller hur? Förhoppningsvis kunde hon försörja sig på sitt konstnärliga arbete. Framöver kommer jag att vältra mig i jultextil från 40-talet och framåt här på bloggen. Riktigt gotta mig och sakta men säkert bygga upp stämningen inför årets julfirande. Ingen kommer att bli stående i pit stop, utan alla är med på banan! Häng på Du med!

I högermarginalen hittar Du mer om och av May Bühler, eller titta här på en av mina favoriter - dock inte på temat JUL. Signatur Bühler eller M Bühler.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar