fredag 18 november 2016

blåbärsris, granar & Skansens folkloristiska damer!



Självaste sinnebilden för JUL. Min jul bör kanske tilläggas. Folkloristisk i sitt formspråk. Också en klar favorit i min samling. Jul handlar i mångt och mycket om traditioner och det tycker jag att den här duken i bomull, 80 x 90, ger uttryck för. Som en julmarknad på Skansen! Portarna slår faktiskt upp på Bollnästorget om en vecka. Lördagen den 26 november närmare bestämt. Det som pågår i hus och gårdar är i mitt tycke det mest intressanta. Så åter till duken som gav mig en sådan input. Den är osignerad och därmed har jag ingen aning om vem som ger mig en nästan obeskrivlig julkänsla denna fredagsmorgon! ULLAS gummor ligger dock nära till hands!

Vad tycker Ni? Kolla in ULLAS under "Välj bland" i högermarginalen eller ta genast en titt här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar