onsdag 4 januari 2017

förrådslyx med sittplats - DIY






Sitt fint på omklädda stolar! Tänk att en ny klädsel på en stolsits kan ge sådan effekt. Hela uttrycket förändras på ett kick, utan pensel och målarfärg. Ett DIY-projekt = lätt. En bit tyg avpassad för sitsen och en häftpistol är allt som behövs. Mina stolar är loppis-fyndade och de lösa, stoppade sitsarna har stor potential! Oftast räcker en vanlig kökshandduk till sitsen och fina, handvävda linnehanddukar finns många gånger att köpa i återbruksbutiker för småpengar. Här har jag dock använt akrylatväv på sitsarna, ett "vaxat och tvättbart" bomullstyg, eftersom jag vill ha en avtorkningsbar yta. Tyget fanns redan i gömmorna och är inköpt på Åhlens för flera år sedan. Stolarna finns numera att sitta på i mitt nya förråd, som faktiskt mer liknar ett rum. Att ha svängrum och möjlighet att sätta sig ner och kolla i kartonger och lådor . . vilken lyx! Bostaden utökades med ett extra rum, dock på ett helt annat våningsplan. Jag hoppar jämfota av lycka! Stolarna är under ständig remake, de kläs om efter tycke och smak för att "färga" in i det övriga möblemanget. Ett enkelt och bra sätt att förnya sin inredning!

Idag ligger Stockholm inbäddat under ett tjockt vitt snötäcke och plogbilen väckte mig tidig timma. Jag vet i alla fall en som är nödd och tvungen att ta på sig storstövlarna för att skotta snö idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar