måndag 2 januari 2017

åh så härligt blommigt, Inger Å !


God Morgon 2017! Hälsar samtidigt alla hjärtligt välkomna till min blogg med fokus på mjuka material, textil i synnerhet! Någon summering av året som gått hoppar jag över, och greppar raskt tag i 2017 med en blommig, intensiv och färgstark textil almanacka från 1975 formgiven av Inger Å. Å som i vem då? En fråga som gäckar mig och som gärna den som vet får ge svar på. Jag har annat blommigt och även jultextil av henne sedan tidigare. Det häääär blir jag lycklig av! Blommigt 70-tal. Nu tar jag gärna sjumilasteg mot vår och ljusare tider. Om någon månad eller tre är det igen dags att plocka fram spadarna och börja gräva . . .

Här kan du se ytterligare blomster av Inger! Det är vi alla värda på årets första måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar