måndag 23 januari 2017

textil närbild från cafésoffan - djupsvart möbeltyg i sammet



En slirig promenad med livet som insats på de isiga gångvägarna till de köpgladas Mecka - Mall of Scandinavia. Satte äntligen ner fötterna på det stabila marmorgolvet och var glad över att ha tagit mig dit utan incidenter. Uträttade mitt ärende som bestod i att byta en givare till en termometer som visade Norrbotten-temperatur istället för blygsamma Solna-grader. Innan hemgång slog jag mig ner för kraftsamling på ett café och caféstolarna var klädda i det här dramatiska, magiska möbeltyget med insekter på djupsvart sammetsbotten. Svensk sommar med bromsar, steklar, getingar, mygg, knott och fästingar var inget mina tankar just då fäste sig vid. Ny årstid är i alla fall på G och vi lutar uppenbarligen åt rätt håll! Lite ljusare har eftermiddagarna blivit och vårkänslorna börjar sakta men säkert stiga i kroppen. Fåglarna brukar vara ett säkert kort. Skator, nötskrikor, sidensvansar och de i fågelbord-storlek kvittrar för fullt. Okey, okey, det är fortfarande januari, men man kan väl ändå få drömma och njuta i någon dag eller två . . . det gjorde jag där jag satt i stolen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar