fredag 3 mars 2017

70-talsinredning - stolsdynor + ullpläd i kombo



Vilken lycka! Vilken härlig 70-talsinredning, åh vilken kombo sen´då! En handvävd ullig pläd att svepa in sig i kyliga sommarkvällar och dito stolsdynor att sitta på i utomhusmöblerna. Bättre än så kan det knappast bli. Jag blir mäkta förvånad när jag hittar brukstextil från glada 70-talet i fint skick. Jag har utfärdat en efterlysning; Sommar eftersökes å det bestämdaste. Snarast och helst nu . . . säger jag, när termometern visar något helt annat. Rått, kallt och vinterslask igen, men då kommer pläden till pass. Nordanvinden trycker på och det drar från fönsternas alla springor. Håret fladdrar när jag sitter i vardagsrumssoffan . . . och jag tar nästan mössan på! Ha en toppenhelg, gott folk!

Mer 70-talhäng i fönsterna ser Du här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar