måndag 6 mars 2017

greppvänligt 70-tal - knoppar för lådor & skåp - DIY


God Morgon, och välkomna till en ny vecka! Nu tar jag grepp om 70-talet! Knoppar var det här! Till lådor och skåp och kanske också en byrå. Jag fyndade ett gäng greppvänliga handtag som jag i skrivande stund smider planer om. Antalet räcker till köksinredningens alla skåp och lådor och även till en möbel om så vore. Urläckert 1970-tal i hårdplast. Att de är konkava i sin rundade fyrkantiga form gör dem ännu läckrare. Väldigt bra grepp och skööööna att hålla i. Snyggt till tidstypiskt lejongult om det faller någon på läppen. Eller avocadogrönt och orange som också färgar in! En dov färgskala som oftast, men jag är mest förtjust i klara färger och stormönstrat. Fejk-material och heltäckningsmattor tackar jag entydigt nej till. Som så många gånger tidigare hyllar jag ljuset och naturmaterial och vill inte omge mig med absorberande ljustjuvar. Däremot hyllar jag 70-talets gör-det-själv anda och då ligger Monthly Makers helt rätt i tiden. Att bejaka sin kreativitet kan under inga omständigheter vara dåligt, eller hur? På tal om grepp vill jag just nu ta en halvnelson på vintern och låta knoppar av ett helt annat slag se dagens ljus . . .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar