onsdag 15 mars 2017

i väntans tider & sippor från Frösö Handtryck



Liten kvadratisk duk, 22*22, med textiltryck på linnetyg från Frösö Handtryck. Bedårande. Jag går ju som bäst i väntans tider och längtar efter vitt på marken. Inte  i form av snö utan ett marktäcke av vitsippor. Vet att det dröjer till i slutet av april, början av maj, men jag kan väl få längta ändå! Vi är i mitten av mars och kan ni tänka er . . . om en månad står vi mitt uppe i ett hejdundrande påskfirande! Inte en dag för sent om ni frågar mig. Jag är sugen på att göra annat; byta miljö, få ny input, frisk luft och konstig träningsvärk i muskler som jag inte trodde jag hade! God sömn av fysisk aktivitet och mindre av digitalt blåljus. Försöka eftersträva en balans mellan urtid och nutid. På tal om natur och djur . . . rödräven som jag berättat om tidigare, han hänger här vid huset var och varannan dag. Urtjusig med sin långa yviga svans. Ekorrarna är tillbaka efter att ha rymt fältet för all byggnation i omgivningen under flera år. Duvhöken skriker som aldrig förr, ormvråken seglar emellanåt förbi, det kvittrar för fullt i buskar och snår men tornseglarna lär vänta på sig ett tag till. Otroligt att jag får uppleva detta mitt i storstaden. Störthärligt! Idag tandläkaren . . . inte fullt så härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar