onsdag 26 april 2017

himmel så blått havet är & världens mest älskade färg


Blått = världens mest älskade färg! Alla kategorier! Blått förknippas ofta med himmel och hav. Det blå vattnet som är förutsättning för liv på vår planet. Jag kan tyvärr inte sälla mig till skaran av blå entusiaster. En alldeles för kall färg för att falla mig på läppen i inrednings- och beklädnadssammanhang. Att vakna upp till en klarblå himmel eller hoppa i i en spegelblank Saxarfjärden gör jag dock mer än gärna. Nu har isen gått upp i viken ute på skärgårdsön. Grönskan och värmen börjar så smått återvända och det dröjer inte så värst länge innan staren har party på träden. En ny sommar med äventyr och utmaningar väntar runt knuten. Den årliga loppisen är inbokad, deklarationen inlämnad, men dessförinnan ska jag själv gå på fynd-rundor många gånger. En av många höjdpunkter under sommarmånaderna! Ovan ses en mönsterdetalj ur ett flitigt använt påslakan och mina tankar går direkt till mina vandringar i Sarek nationalpark. Över jokkar, uppför, uppför, uppför, på glaciärer, milsvida vyer och en och annan mygga. Minnena är rakt igenom blå i olika nyanser!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar