onsdag 7 juni 2017

balkong-potpurri i svartvitt - DIY


Ett balkong-potpurri för sommarens "häng" kommer här! Liksom förra året är det svart och vitt som dominerar färgmässigt. Det fungerar bra till grönska och fasadfärg. Glädjande och helt nytt är belysningen - klimatsmarta solceller så klart! Den skapar rumslighet. Hängande lampa, "Solvinden" från IKEA, och "glödlampor" utmed räcket från Clas Ohlson. Konstväxter är också en bekymmersfri satsning och jag slipper fixa och trixa med bevattningslösningar, förutom ett undantag ... och det är "Göteborgaren". Håll utkik efter honom på måndag nästa vecka! I år tog jag i rejält vad gäller storleken på plastmattan som nu täcker nästan hela golvytan. Ja, så här ser mitt vardagsrum ut om sommaren! Kuddarna har jag sytt för egen maskin av en panelgardin. Men gud, det rimmade ju! Inlägget om kuddarna kan du läsa här! Var inte rädd att blanda olika mönster - färgerna håller ihop inredningen. Svarta krukor i gummi, keramik och plast. Allt som allt behövde jag inte tillföra så mycket och det som är nytt har jag nästan uteslutande hittat på andrahandsmarknaden för småpengar. Barnstövlarna gjutna i cement är en storfavorit, inhandlade för 10 SEK! Nu sitter jag nöjd under parasollen och väntar på sol, gott sällskap och värme! Och kom ihåg "Göteborgaren" som konverterade till . . . en luring!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar