onsdag 19 juli 2017

Brismos textil-kosmos & skärpning, Homo sapiens!


Blommigt universum, ett flygfoto eller yogurt med skogsbärssmak. Jag förlorade fullständigt fotfästet och svävade gravitationsfritt ut i rymden. Uppslukad av mönstret och färgerna i Brismos eget textilkosmos. Ett linne i bomull, helt nytt på secondhandmarknaden och precis rätt för min sommargarderob, min plånbok och mitt miljösamvete! Min förhoppning är att generation efter generation ska se samma stjärnor som jag . . . 

Sortering av matavfall är återigen på tapeten i min bostadsförening. Motståndet är förvånansvärt stort, och går det verkligen att vänta till en majoritet är av samma uppfattning i den här frågan? Någon måste staka ut den rätta vägen och se till miljöansvaret vi alla bör dela, tycker jag! Efter några vändor till avfallsbehållarna blir det ett normalt och vettigt beteende på samma sätt som med bilbältesanvändning. Idag sitter de flesta bilburna fastspända och ingen ifrågasätter varför. Det är ju självklart! Återbruka mer och orka ta de få stegen till återvinningsbehållarna för en mycket bättre värld . . . Skärpning, Homo sapiens!

Release på bloggen imorgon! Då får ni se vad jag hittat på på Monthly Makers tema "Något jag aldrig testat"! Stay tuned för nu är det nya grejer på gång! Blåbären är förresten också på G!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar