torsdag 4 januari 2018

1970-tal på varje centimeter & kärlek vid första ögonkastet


Vintage på väggen! En textil som är värd en rungande applåd! Ett uttrycksfullt textiltryck på bomull, 45*240, med ett häftigt 70-talsmönster på varje centimeter. Tror jag, bör sägas för det är bara min magkänsla. Tyvärr förvaras den i totalt mörker, upprullad  på en papprulle i väntan på mer väggutrymme. Åååhh, jag behöver fler väggar! Det vore guld, men riktigt sååååå bor jag inte! Jag har provhängt lite varstans i bostaden men den "hoppar ur" och kräver tomrum. Med sitt specifika mönster kräver den en specifik plats, mitt i blickfånget. Mönsterrapporten består av det som syns på bilden följd av en spegelvänd, som sedan upprepas på hela längden. Jag kände kärlek vid första ögonkastet . . .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar