torsdag 8 februari 2018

allt om Maud Fredin Fredholm - Scandinavian Retro 1/18 - Blues bussarong

Ur tidningen Scandinavian Retro 1/18.

Allt om mönster & klädgurun Maud Fredin Fredholm i nya numret av Scandinavian Retro 1/18! I butik idag! Och här på bloggen finns lite till av fantastiska Maud! Glad blev jag över att kunna bidra med ett foto på bussarongen Blues eller Maud-skjortan som den också kallades, som hon ritade redan 1955. Nästan ofattbart, för om någon frågade mig skulle jag mot bättre vetande gissa på 1970-talet. Den hänger i garderoben och väntar på den dag jag kan tänka mig att klä mig i blått! Jag kan inte sätta fingret på varför mönstret tilltalar mig så mycket, men som jag sagt tidigare och säger igen, påminns jag om mina norrbottniska rötter, Sarek och forsande älvar! Hur nu det går ihop, för Maud höll ju till i Götet! Mångsidiga och inspirerande Maud!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar