torsdag 12 april 2018

hett mönstrat på strykbordet - textiltryck med stilpoäng

 

Tyget med det stiliga mönstret hade jag som överdrag på strykbrädan för en massa år sedan. Det är såå snyggt, tycker jag, att jag inte har hjärta att slänga det trots att sista förbrukningsdatum passerat för länge sedan. Hittade det av en händelse i de nu så berömda "högarna". Mönstermässigt lite 50-talsfeeling över det hela! För mig som har strykbordet som arbetsbord rätt ofta, är det viktigt att ha textilier som tilltalar mig i min direkta närhet. Ett I-landsproblem kanske, men det är min arbetsmiljö och harmonierna måste vara på topp! Andra skulle nog kalla det nördigt  . . . och det ligger väl någon sanning i det också, men så är det! Så de´ så! Är det någon mer än jag som tömmer dojorna på tonvis med grus varje dag? Ett säkert vårtecken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar