torsdag 28 juni 2018

solförmörkelse, förlåtande attityd & blomstrande gardinpar - vilka glada 70-talare!


Vilka 70-talare! Ett gardinpar med ett underbart textiltryck på ett något glesvävt bomullstyg. Ja, jag vet att många känner obehag och tycker att brunt är murrigt och på gränsen till deprimerande. Rena mörkret. Men man behöver ju inte svälja hela 70-talet med hull och hår! Jag ratar själv tunga, grova furumöbler, olivgröna köksluckor, vävtapeter, syntetmaterial och hockeyfrillor! I en ljus, modern inredning är det väldigt snyggt med inslag från 70-talets blommiga era, även i brunt. Det tilltalar mig och gör mig nästintill knäsvag 😊😊😊. De bruna nyanserna är lätta att kombinera med naturfärger, gula och gulröda nyanser, så någon total solförmörkelse är det inte tal om. Tillsammans med den skandinaviska ljusa looken, ljusa träslag och stram formgivning är det tilltalande snyggt. Faktiskt. Det här är en högst personlig reflektion, en fråga om tycke och smak, och jag är inte ute på någon färgad missionsresa, men lite frälsning behövs ibland! En förlåtande attityd kanske ... mot brunt från 70-talet ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar