torsdag 24 januari 2019

organiskt 50-tal föder vårkänslor - textiltryck natur-ligtvis!


Organiskt. Oj, vad jag längtar efter nytt liv. Inte ett nytt liv, utan något som gror, en liten blåsippa i backen, en liten livsförändring och den där härliga kraften som kommer med ljuset. En envis tjurighet som charmigt tränger sig på, en vägran att ge upp. Hallååå, jag är här nu! Den drar med mig i en virvlande vårcirkus och får mig att känna mig levnadsglad, förväntansfull och upprymd. Som när en god vän jag väntat länge på, kommer åter. Mot ett oändligt sommarlov med vind i håret, långa cykelturer och soliga äventyr. Att det sedan inte blir riktigt såååå, är en helt annan femma. Jag låter i alla fall känslan ta tag i mig utan några som helst protester. Här ett textiltryck på en bordstablett eller liten duk i hellinne, troligtvis från 40-50-talet. Ett ljuvligt mönster som framkallar starka vårkänslor hos mig. Allt har sin tid - och det är just det som är själva grejen! Uppstart, full rulle, vila och sömn. Året har samma rytm som en vanlig vardag ... vad vore jag utan årstidsväxlingar ... jo, själsligt så mycket fattigare. Natur-ligtvis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar