torsdag 28 februari 2019

blommigt i brunt & cirkelrunt från Almedahls - stormönstrad vintageduk 1970-tal



Om ... tänk om jag ändå hade ett runt matbord! Nu står jag här med tre runda bordsdukar, om inte ännu fler, med fantastiska mönster i olika material, men saknar ett bord att lägga dem på. Och problemet går inte att lösa på annat sätt än att byta bostad! Mitt nuvarande kök är från mitten av 1940-talet, ett funktionellt parallellkök med bevarad inredning från tiden. Dessvärre omöjligt att möblera med ett runt bord som är mer utrymmeskrävande. Det stannar vid en önskedröm. Bomullsduken ovan med tryckt mönster är från Almedahls. Formgivaren är dessvärre anonym, så den här torsdagen har jag inte så värst mycket att komma med. Att ha lov är jag för gammal för och inte heller är det sportiga aktiviteter som gäller denna vecka. Det har ironiskt nog en februari-basilusk från gymmet satt effektivt stopp för. Hoppas alla ni andra har både hälsa och förstånd i behåll. Idag får ni hålla tillgodo med stormönstrat och det går ju inte av för hackor. 1970-tal så det bara sjunger om det! Mitt hjärta sjunger ...

Ett stort hurra till alla Maria på namnsdagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar