tisdag 26 februari 2019

tack och lov för färgtolerans - vintagetyg la 70-talet

 

Hallå alla goda hjärtan där ute! Mitt hjärta slog dubbelvolter och jag var farligt nära ett hjärtstillestånd just den där dagen. WOW, hann min hjärna tänka och innan jag visste ordet av var bomullstyget med lite ripsstruktur och fantastiskt fall i min ägo! Mönster och färg andas brännhett 1970-tal. En färgkombo så avskydd och förbjuden av många, vilket förefaller helt ofattbart idag. Man är väl inte sämre än att man kan ändra sig som tur är. Säljaren berättade att tyget mycket riktigt var inköpt på 70-talet och avsett som klänningstyg. Det stannade bara vid en tanke då, men nuuuuu så! Orange och cerise är en oslagbar färgkombo som får de flesta att höja på ögonbrynen. Så galet snyggt och med en lyskraft som får hela AIK-land att stanna till. Färgintensivt, färgoffensivt och äntligen färgtolerans tack och lov! Och vad ska jag göra idag ... joo, jag ska UT och njuta av våren som äntligen är på gång! Visst är det härligt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar