torsdag 4 april 2019

dagens stimulus - Tampella Cook-collektion, 1970-tal


Orange är en färg som får mig att kvickna till. Och det behövs sannerligen. Jag behöver all stimuli som går att få. Batteriet i min inre klocka har lagt av och jag är vansinnigt trött om mornarna. Det känns som om jag kliver upp mitt i natten, med otaliga timmar av uppvak som följd innan jag känner mig som människa. Efter tidsomställningen till sommartid är jag långt ifrån mitt gamla jag, men jag vet också att det sakteliga ebbar ut över tid. Tänk vad en ynka timme kan ställa till med. Jag får en släng av jetlag helt enkelt. Två år more to go innan vi kanske slipper eländet. Sommartider hej, hej, året runt tack, om någon frågar mig! Japp, dagens vederkvickelse är således Tampella Cook-collection! En form och färgboost att ha på frukostbordet från glada och pigga 70-talet! Då visste man med säkerhet var skåpet skulle stå och jag slapp plågoriset!

Sommartid återinfördes i Sverige 1980.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar