torsdag 25 april 2019

re-la-la-laxa, balkonghäng & ute blir inne och vise versa!l


Äntligen på rätt spår! April månad är snart slut och maj står beredd att ta över stafettpinnen. Den senaste tiden har varit helt fantastisk. Nästan så jag får nypa mig i armen och påminna mig om att det faktiskt bara är april ännu. Varma och skirt gröna dagar. Sädesärlan dök upp på svensk mark och det boas för fullt i buskar och träd. Uterummet är äntligen taget i besittning och balkonghänget frodas. Det "sitter fint" med mer utrymme! Där vistas jag så mycket det är möjligt under parasollen. En plats att re-la-la-laxa på! Och en bra grogrund för D-vitamin vetja! Vanliga gula ärtor ligger redan i badet och inväntar plantering i kruka. Ni vet väl att det inte är längre än till skafferiet för att go green med fina vita luktärtor. En smakfull kombo av ätbart och ögonfröjd. Hur göra? - finns att läsa och se här! Grannen med gröna fingrar gav mig flera plantor med gräslök, så på sätt och vis har jag anlagt en liten gräsplätt bland trädtopparna! Textiltrycket "Avbilda" på ett kuddfodral från IKEA, får beskriva vad som pågår hemma hos mig i realtid, både mentalt och fysiskt. Våren är en riktig humörhöjare och mitt må-bra-index ökar med flera snäpp. Inredningsfärgerna är som brukligt svart och vitt med komplement av "nygamla" saker, ofta funna på begagnatmarknaden. Textilier och odlingskärl är bra exempel på det. Vilken lycka med ett rum under bar himmel! Ute blir inne och vise versa! Njut, gott folk, säger jag sittandes i tillbakalutad position!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar