onsdag 6 januari 2021

lappat & klart ... för nystart - patchwork




Årets första rapport från ett grönt men kallt AIK-land kommer här! Lappat och klart! Julen är över och ett nytt år har precis börjat. Vad jag hoppas och önskar mig av 2021? Jaaa ni, fler frågor på det? Precis som alla andra står immunitet och i övrigt en tillvaro lik den tidigare som högsta prio. "Finns det hjärterum så finns det stjärterum" har varit i fokus så gott som dagligdags här hemma under månader, men hur som haver så kan ingen av oss trolla, vilket till stor del inneburit att mitt arbete fått stå tillbaka lite. Eller i alla fall, ändrat karaktär till ... mer anpassat och kontrollerat. Kännbart till tusen för en fri konstnärssjäl men också lärorikt och innovativt. Förhoppningarna och tilltron till mänskligheten är fortfarande på topp och jag har inte på långt när gett upp hoppet. Om skärverktyg, symaskin och bord saknas, men inspiration och lust finns, varför inte ta genvägen med ett tygtryck i "lappteknik" med sköna gröna 70-talsmönster? En shortcut också värd namnet; patchwork! Uppfinningsrikedomen finner inga gränser som tur är! Är det måhända möjligt att ta en shortcut mot vår och vaccination, månntro? På onsdag i nästa vecka dyker mitt nylle upp här igen, men först en ursäkt till alla er som besöker och läser min blogg.

Förlåt, förlåt för felande länkar, en butik som är fortsatt stängd och annan oreda. En omorganisation med en pandemi som lök på laxen har ställt till det, många gånger utom min kontroll. Men bättring är på gång, förhoppningsvis under de närmaste vårmånaderna. Nya länkar är under uppsegling och en ny webb-butik fyller hyllorna! Jag lovar bättring och är oerhört tacksam för ert tålamod.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar