torsdag 6 april 2023

rivstarta påsken!

 

Skärtorsdag idag och jag är redo! En fin liten bomullsduk som vittnar om att en ny årstid är på ingång och att vi också är framme vid påskfirandet. Tyvärr med en för mig, okänd signatur - HK. Sedan tidigare har jag en paradhandduk med kökets alla tänkbara kryddväxter av samma formgivare och det känns otillfredsställande och nästintill oförskämt att helt sakna kännedom om personen. Återigen ställer jag mig frågan; Hur kan någon bli så tragiskt anonymiserad och bortglömd? Uppenbarligen har dessa textiltryck funnits förr i flertalet hem. En ledtråd kan vara att paradhandduken med textiltryck hade sin storhetstid på 1950-60-talen vilket innebär att formgivaren var verksam redan då. Nu hamnar jag snart i tidsnöd och måste tyvärr avsluta.  Flera av mina medsystrar har redan varmkört motorerna och det hastar minst sagt. Tvi, tvi, tvi. Här på bloggen kommer inlägg med påsk-tema pågå i dagarna fem. Häng med, vetja! Redan nu önskar jag alla en synnerligen GLAD PÅSK och en rivstart mot vår och sommar!

💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar