onsdag 21 augusti 2024

pigg handduk för dog lovers

 

Hej alla dog lovers! Och ni är såklart många! Själv vurmar jag lite extra för kattdjur. Huvudsaken är att man tycker om djur och begriper att de har lika stort existensberättigande som homo sapiens. En nykomling på ön i sommar är en kraftig och lång snok, troligtvis en hona, med bryggan som favoritplats, namnad Slingerbulten. Första gången jag såg den i ögonvrån reagerade min reptilhjärna instinktivt med ett skrik eftersom det lika gärna kunde ha varit en huggorm. Gångehandduken som ses ovan, 47*74 med textiltryck på linnetyg, kommer från Irland. Jajemän, poppis även där under 50-60-talet. Charmigt motiv på en härligt pigg orange botten! Ibland om mornarna ligger dimman tät runt sjöstugan, tidvis så kompakt att sikten bara är ett 20-tal meter. Mystiskt och respektingivande. Då brukar jag tänka; nu fattas bara hunden ... en resväska med vandringskor och de ödsliga irländska hedarna! Hästen är här, näääe, jag menar hösten! Jag pudlar ...

🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕🐕

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar