lördag 26 januari 2013

nätverket rädda råstasjön ~ namninsamling


ett exploateringshot vilar över Råstasjön i Solna som är en av få fågelsjöar med en stor artrikedom i Stockholmsområdet. Man vill bebygga östra och hela norra sidan med bostäder. I vissa fall kan strandskyddet hotas. Alltså det område från Friends Arena till Ör. Om Du vill skriva på namninsamlingen mot exploateringen kan Du göra det här!

 
Ja, jag vet att det här helt plötsligt blev en lite politisk blogg . . . men jag är uppvuxen på och kring den här lilla sjön. Här lärde jag mig åka grillor . . . ni vet, två medar som man spände fast med läderremmar över stövlarna . . . hur bra gick det . . . åka skidor . . . det var här vi lajade och byggde kojor . . . Som vuxen återvände jag till Råsunda och får nu med fasa se hur den enda lilla gröna plätt vi har tas ifrån oss . . . mitt hjärta blöder . . . känner att jag behöver göra något . . . även om det kanske i det stora hela är fjuttigt . . . men hellre det än ingenting alls . . .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar