måndag 30 november 2015

FFF - fegt, färglöst & fantastisk färgskala


Ljungrosa tycks ha tagit ett ordentligt grepp om mig. Jag är helt förlorad i de rosa nyansernas färgskala. Stickgarn, ryagarn, muggar och vad vet jag! Hur detta kommer sig vete jag icke, men till och med Esteri Tomulas emaljmugg som jag senast fyndade på loppis, går i den färgskalan. Inlägget om Esteri & Elisa publicerade jag för övrigt i fredags. Lite märkligt . . . Det sker helt omedvetet och hjärnan tycks ha "hängt sig" på just - ljungrosa. En behaglig nyans av rosa som gärna får vara lite "smutsig". Vid det här laget borde jag ha snöat in på rött & vitt, och det kommer vad det lider! Adventsljusen glittrar genom våta fönsterglas här i AIK-land och det är hausse på rött. En röd boom en månad om året! Energiskt, eldigt och en färg med krut i. Min favvo-färg sedan urminnes, men tyvärr inte i inredningssammanhang. Jag kör färglöst men ändå smakfullt! Fegis . . .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar