onsdag 18 november 2015

livet är mig mer kärt & skrock och folktro


Helgen som gick var utan åtaganden och måsten. Istället gavs utrymme för "fria aktiviteter" som vi brukar kalla det här hemma. Lyxigt, för oftast är det något som ligger och pockar på uppmärksamhet på "to-do-listan". För min egen del blev det då några efterlängtade loppisbesök med oväntade fynd av textil karaktär. Blev XL-glad över ryagarnerna eftersom jag står i startgroparna att knyta en rya. Färgerna får mig att tänka på vår branta, steniga och karga backe upp till kojan som är ett rosa hav. Lågväxande ljung med små, små rosa blommor. Att ta in ljung i huset göre jag dock aldrig mer . . . förfärliga saker hända då . . . sade en åldrig person till mig en gång. Inte värt att ifrågasätta folktron så ljungen får stå orörd bland enbuskar och sten. Livet är mig mer kärt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar