onsdag 4 november 2015

ljuslykta Sunflower från 70-talet - Göran Wärff Kosta Boda

Ljuslykta Sunflower - Göran Wärff, Kosta Boda, 1970-tal.

Blåljus och sirener! Syrener, som jag sade, när rocken var liten och kort . . . I söndags kom tre stegbilar inklusive ambulans körandes på min gata i Solnaland. Usch så otäckt. Lägenhetsbrand. Brandröken kändes vida omkring. Turligt nog, ingen skadad till kropp, men till själ, vete tusan. Eld är mäktiga grejer . . . I min lilla boning eldas bara värmeljus av förklarliga skäl. Alldeles för många pälsklädda svansar har fattat eld, och därför utgick höga ljus och blockljus för länge sedan. Kattsäkra elddon ska det vara och då passar Göran Wärffs vackra ljuslykta Sunflower från 70-talet extra bra! De har med tiden hunnit bli sju till antalet i varierande storlek, men där stoppar det nog inte, för helt plötsligt hittar jag ytterligare en retrolykta som får följa med hem. Man kan nästan säga att jag är solros-addicted!

Mer om glimmande och gnistrande Göran finns här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar