måndag 22 februari 2016

en cliffhanger, elfel, återbruk & blåljus

Ett påbörjat sömnadsprojekt inför sommaren - sjalett till solmössa för små medborgare!

Sisådärja! Trött på slask, snöblandat regn och att vakna upp till en gråmulen himmel, får jag ta saken i egna händer och göra lite sommar hos mig! Och här ett embryo till sommarens sjalett/mössa i återbrukat tyg för mindre individer som skydd mot solen. Den som vi just nu saknar så mycket. Det är mörkt och ljuset har en ton av blått. Det ställer till det när jag ska fotografera och i pipeline ligger massor av just det på lut. På onsdag publicerar jag mitt bidrag till Monthly Makers februaritema och sätter därmed punkt för trä ett slag. Åtminstone till varmare väder och vårsol. Ta i trä att tidsplanen håller! Helgen har ofrivilligt ägnats åt en badrumslampa som av outgrundlig anledning slocknat titt som tätt. Det blev en cliffhanger från ena dagen till den andra med tända stearinljus och nu håller jag tummarna för att elfelet är fixat! Ha en skön och bekymmersfri måndag! Själv önskar jag att den vore blå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar