fredag 19 februari 2016

puuh, säger jag, nödvändigheter & fraktfritt


Ett frostigt vintermönster på gamla träpallen jag målade svart i somras. Slumpmässigt utformat och utan mönsterrapporter. Nu är arbetsveckan snart till ända och backventiler, läckande rör och bilbesiktning är ett minne blott. Övergående i alla fall. Puuhh säger jag, lättad till tusen. Snart väntar högtryck av ett mindre angenämt slag, nämligen högtrycksspolning av avloppsrör. Mitt eget arbete har jag tillfälligtvis varit tvungen att lägga åt sidan för hantverkare av annan profession. Jag vet att det är nödvändigt och av godo, men stora kluster av nödvändigheter blir utan överdrift, påfrestande för ett kreativt sinne! Men nu då . . . nu kan jag väl ändå få arbetsro och struktur . . . eller kommer det en ny lapp om ytterligare åtgärder i brevlådan snart? Härlig helg önskas alla av gnällspiken!

I vetenskapliga och konstnärliga sammanhang är ett kluster en anhopning utan mönster eller struktur.

Nätbutiken fyller 1 år idag och dagen till ära firas med fraktfritt på alla varor i butiken! Mer om ettåringen finns att läsa här! Få senaste nytt - prenumerera på butikens nyhetsbrev!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar